2011-08-26

Det var sommar en gång

Sommaren är förbi (ska dock påpeka att SMHI säger att vi just nu har tropiskt natt) och en spännande höst stundar med nya projekt, utmaningar och äventyr.

Jag har haft en mycket bra sommar och en skön semester tillsammans med familjen. Lyckades komma hem med en golvpuka som det ska experimenteras med i höst. Återbringade även min efterlängtade och gamla mandolin jag ärvt av min morfar. Ska bara lära mig spela på den. Fick också frågan om att ta hand om syrrans fiol. Den kommer jag dock inte spela på. Däremot har jag labbat lite med stråken på elguran vilket skapar trevliga vibbar.

Och när vi ändå snackar fiol så var en god vän och skicklig violinist (Jonathan Borgsjö) här och både invigde nya inspelningsrummet och spelade in sitt vackra stycke "Utøya in memoriam" som han skrivit för att hedra offren för attentatet. Den spelades nyligen i Norsk radio. Kul för Jonathan!

Det har också blivit en del mixande av andras projekt och lite gästspelande på ett projekt. Kul! Men nu blickar jag framåt mot en höst som är spännande på många sätt. Delvis jobbar jag vidare pö om pö med mitt eget lilla musikprojekt. Sen väntar en del annat som det kommer mer om framöver. Bl.a en tips & tricks tråd där jag kommer dela med mig av kunskap och erfarenheter gällande musikproduktion. T.ex. hur du mixar olika saker, vad du bör tänka på, hur du använder olika effekter etc. Missa inte det! :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera