2011-07-06

Texter texter och texter

Semestern har börjat och just nu befinner jag mig på landet långt bort från motorljudens planet. Jag ligger i en säng, känner doften av sommar söka sig in genom det öppna fönstret och fåglarna sjunger om livets gåta.

I mitt horisontella läge passar jag på att ändå arbeta vidare med mitt lilla musikprojekt i form av textskrivande och textslipning. Jag är den typen av låtskrivare som alltid får dom musikaliska idéerna först vilken ibland gör det klurigt med texterna framförallt rytmiskt om melodierna redan etsat sig fast i låtens struktur. När en ny låt kommer till hittar jag alltid först på en melodi med ett språk som inte finns för att sedan byta ut mot riktiga ord. Där kommer utmaningen, men.... utmaningar är ju bra... eller?

Nu ska jag återgå till texterna.... och fåglarna.

Glad sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera